Niewykluczone, że pod koniec tego roku zacznie działać nowy system biletów elektronicznych w radomszczańskich autobusach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Spółka właśnie decyduje, która z dwóch firm może ewentualnie wymienić przestarzałe urządzenia.
Bilet elektroniczny ma dla pasażerów jedną podstawową zaletę - jest tańszy od jednorazowych biletów papierowych. Także obsługa kart jest prosta. W autobusie wystarczy przyłożyć ją do czytnika...
W 2003 roku Radomsko było w Polsce pionierem we wprowadzaniu tego typu usługi. Dziś i system, i urządzenia zestarzały się. Nie ma ich na rynku, nie ma części zamiennych i, co najważniejsze - nie można zainstalować oprogramowania, które umożliwiałoby sprzedaż pasażerom biletu miesięcznego. A jego wprowadzenia domagają się radomszczanie jeżdżący na co dzień autobusami.
Dlatego MPK szuka firmy, która zainstalowałaby nowy system. Niestety, pierwszy przetarg został unieważniony - kwota oferty przekraczała możliwości finansowe spółki. Na całą operację zarezerwowano około 700 tys. zł. Obecnie trwają negocjacje z dwiema firmami. Pasażerom pozostaje więc cierpliwe czekanie na rozstrzygnięcie.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?