Około 700 tys. zł będzie kosztować wymiana elektronicznego systemu biletowego w autobusach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Nowy system ma być przyjaźniejszy dla pasażerów. Karty elektroniczne będzie można np. zamówić przez internet, w ten sposób będzie je można także doładować.
Radomszczańskie autobusy zostały wyposażone w elektroniczny system biletowy w 2003 roku. Radomsko było drugim miastem w Polsce, które zdecydowało się na takie rozwiązanie.
- Tak jak każda technologia, po 11 latach system się zestarzał. Wykorzystywanych przez nas urządzeń nie spotyka się już na rynku, a karty elektroniczne są słabo zabezpieczone i podatne na ingerencję pomysłowych młodych ludzi - mówi Krzysztof Nabrdalik, prezes MPK. - Chcemy temu zapobiegać. Od dawna rozglądamy się za nowym dostawcą systemu i myślę, że w połowie stycznia podpiszemy z nim umowę.
O kontrakt z MPK starają się trzy firmy: słowacka, która dostarczyła obecnie działający system oraz dwie polskie - z Mielca i Piekar Śląskich. Każda propozycja ma zalety i wady: jedna z firm np. proponuje kupno biletów przez telefon, inna chce natomiast pobierać opłaty za dostarczone urządzenia... Która wygra? Dodajmy, że wszystkie mieszczą się w możliwościach finansowych MPK.
- Właśnie przygotowujemy w spółce podsumowanie tych ofert. Następnie przedstawię je radzie nadzorczej - tłumaczy szef przedsiębiorstwa.
Jak zapewnia, system będzie prosty, bez żadnych komplikacji. Dla pasażerów operacja związana z jego wymianą nie powinna być uciążliwa. Obecnie używane karty elektroniczne będą stopniowo wymieniane na nowe, dodatkowo pasażerowie będą mogli występować o nie przez internet. W ten sam sposób będzie je można doładować. Wreszcie pojawi się również możliwość zakupu biletów okresowych: tygodniowych, 14-dniowych, miesięcznych lub kwartalnych. W obecnie działającym systemie takiej możliwości nie ma. - Będą też inne rodzaje biletów dla tych, którzy autobusami jeżdżą okazjonalnie. Na jednej ze styczniowych sesji rady przedstawię nowy cennik - zapewnia Krzysztof Nabrdalik.
Kiedy więc doczekamy się w Radomsku zmian? Jak liczy nasz rozmówca, po podpisaniu umowy firma będzie miała trzy, cztery miesiące na dostarczenie urządzeń. To oznacza, że nowy system zacznie działać jeszcze w nadchodzącym półroczu.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?