Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Popularna sieć sklepów znika z Polski. "Faza testowa przebiega pomyślnie"

STUL
Popularna sieć sklepów znika z Polski. "Faza testowa przebiega pomyślnie"
Popularna sieć sklepów znika z Polski. "Faza testowa przebiega pomyślnie" FOT. KATARZYNA KAMINSKA/POLSKAPRESSE
Kolejne sklepy Freshmarket znikają z Polski. Czy wkrótce nie będzie ich w ogóle? Właściciele sieci podejmą taką decyzję po "fazie testowej".

Informacja o zniknięciu sklepów sieci Freshmarket pojawiła się już w kwietniu. Wówczas dowiedzieliśmy się także, że właściciele spółki Żabka Polska (fundusz CVC Capital Partners z Luksemburga) planują przeprowadzić rebranding marki [zmiana elementów marki tak, żeby osiągnąć lepsze wyniki na rynku - przyp. red.]. W miejscu Freshmarketów sukcesywnie pojawiają się Żabki. Do tej pory zmieniło się już kilkadziesiąt sklepów, ale proces nadal trwa. To, czy prawie 600 Freshmarketów zamieni się w Żabkę, ma się okazać po tzw. fazie testowej, która jak do tej pory przebiega bardzo pozytywnie.

Pojawiają się głosy, że dla właścicieli sklepów taka decyzja jest korzystna, ze względu na silniejszą pozycję i rozpoznawalność Żabki. Poza tym, w ostatnim czasie, Żabka zaczęła wprowadzać nowy koncept sklepów opierający się głównie na szybkich zakupach. Sklepy sprofilowano pod kątem mieszkańców większych miast, którzy żyją w biegu. Stąd m.in. możliwość skorzystania z usług gastronomicznych w placówkach.

W sumie na terenie Polski znajduje się 568 Freshmarketów.

Oświadczenie firmy Żabka Polska S.A.: "W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami na temat zamykania lub tez znikania z rynku sieci sklepów Freshmarket informujemy, że opisywane zmiany szyldów Freshmarket na Żabka w wybranych lokalizacjach wynikają z procesu wdrażania nowego formatu Żabki, który to format spółka stale doskonali w oparciu o testy prowadzone od ubiegłego roku. W ramach wspomnianego wdrożenia wszystkie nowe sklepy otwierane są już z nowym logo Żabki. Nowy format jest równolegle wdrażany również w wybranych sklepach już istniejących i testy te mogą obejmować zarówno sklepy działające dotychczas pod marką Żabka, jak i te funkcjonujące pod szyldem Freshmarketu.

Nie oznacza to jednak, że podjęta została decyzja o kompleksowym rebrandingu wszystkich Freshmarketów i wycofaniu tej marki z rynku. Z pewnością również nie oznacza to rezygnacji spółki z tych sklepów w ich lokalizacjach ani planów sprzedaży tych placówek. Prezes Żabka Polska Tomasz Suchański w swoich wcześniejszych wypowiedziach nie wykluczył w przyszłości możliwości zmiany wszystkich Freshmarketów na nowe formaty Żabek, ale ostateczna decyzja w tej kwestii jeszcze nie została podjęta."


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto