Od 27 maja we wszystkich urzędach pracy możliwa jest rejestracja przez portal praca.gov.pl. Aby skorzystać z aplikacji należy wejść na portal praca.gov.pl i wybrać „zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej” lub „zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej zatrudnienia” , wypełnić formularz oraz wybrać urząd, do którego będzie przesłane zgłoszenie.
W formularzu należy podać między innymi dane osobowe, posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz okresy zatrudnienia.
Rejestracja może przebiegać na dwa sposoby:
1) zgłoszenie do rejestracji osób nieposiadających podpisu elektronicznego
Bezrobotny wypełnia formularz elektroniczny. PUP wyznacza mu najbliższy wolny termin (nie dłuższy niż 7 dni roboczych) i godzinę wizyty w urzędzie. Osoba zgłaszająca rejestrację na podany przez siebie adres e-mail otrzyma potwierdzenie zgłoszenia oraz wykaz dokumentów wymaganych do rejestracji. Dokumenty te należy dostarczyć podczas wizyty w ustalonym terminie do urzędu. Zgłoszenie do rejestracji przez internet nie jest rejestracją. Rejestracja nastąpi z dniem zgłoszenia się w terminie wyznaczonym przez urząd.
2) rejestracja osób posiadających podpis elektroniczny
Nie wymaga wizyty w urzędzie. Jeśli bezrobotny dysponuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub zaufanym profilem ePUAP, wystarczy dołączyć zeskanowane dokumenty niezbędne do rejestracji oraz podpisać formularz jednym z wymienionych podpisem. Dniem rejestracji będzie data wysłania podpisanego formularza.
Nadal jest dostępna możliwość rejestracji bezpośrednio w Powiatowym Urzędzie Pracy przy ul. Tysiąclecia 2 , w godz. od 8.00 do 14.30.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?