Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rok z Radomsko Mebluje. Promują lokalne meblarskie marki

mk
Targi Meble Polska 2015
Targi Meble Polska 2015 fot. radomskomebluje.pl
Mija rok z Radomsko Mebluje. Co z ekskluzywną marką mebli z Radomska i współpracą z Ewą Minge?

Minął rok od inauguracji programu "Radomsko Mebluje", wspólnej inicjatywy Miasta Radomska, Cechu Rzemieślników i Przedsiębiorców oraz Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej. Jak zapewniają twórcy programu, przez ten czas wiele udało się zrobić dla promocji mebli z Radomska.

Wystarczy wspomnieć wystawę zorganizowaną w ramach Święta Miasta, udział w Międzynarodowych Targach Meblowych w Ostródzie czy ostatnio - w Targach Meble Polska w Poznaniu.
Jak podkreśla prezydent Anna Milczanowska, wsparcie branży meblowej jest obecnie jednym z najważniejszych celów promocji gospodarczej miasta.
- Projekt promuje potencjał jednej z najbardziej znaczących gałęzi rodzimego przemysłu. Wspólne stoiska na targach, katalog producentów mebli, ekspozycje to działania, jakie z sukcesem przeprowadziliśmy udowadniając, że w jedności siła - mówi prezydent.

W ramach projektu, z udziałem ekspertów, dokonano też diagnozy rynku, z której wynika, że wiele marek z Radomska ma już swoją pozycję, a przyszłość to stawianie na design i innowacyjność.
- Projekt "Radomsko Mebluje" miał odpowiadać na potrzeby producentów mebli i tak właśnie to działa - dodaje Anna Milczanowska.

A co ze współpracą z Ewą Minge, którą zapowiadano podczas inauguracji programu?
W czasie wizyty w Radomsku słynna projektantka (nie tylko mody ale i sztuki użytkowej, w tym mebli) zachęcała do wspólnego tworzenia luksusowej marki mebli z Radomska. Oferowała nawet swoją pomoc i patronat Narodowego Centrum Kultury.

Urzędnicy radomszczańskiego magistratu zapewniają, że kwestia współpracy z projektantką wciąż jest otwarta.
- Mamy deklarację pomocy ze strony Narodowego Centrum Kultury, które jest gotowe do realizacji działań w zakresie projektowania, promowania nowych rozwiązań designerskich - mówi Katarzyna Bracka z urzędu miasta.

Pierwszy rok funkcjonowania projektu pokazał, że dla firm najważniejszy jest wspólny udział w targach oraz działania nastawione na wzrost eksportu. Firmy oczekują także pomocy w pozyskiwaniu dofinansowania na rozwój z funduszy unijnych. - Priorytety uczestników projektu są w sposób naturalny priorytetami samego projektu - przekonuje prezydent Anna Milczanowska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto