W Subregionie Północnym powstaną kolejne ścieżki rowerowe
Oba projekty będą współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027 (alokacja Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych). Liderem projektu jest Związek Gmin i Powiatów Subregionu Północnego Województwa Śląskiego, a jego partnerami samorządy subregionu, przez których terytorium przebiegają planowane trasy.
Trasa nr 609 ma rangę regionalną (wojewódzką). Obejmuje województwa: śląskie, małopolskie i łódzkie. Jej przebieg na obszarze Subregionu Północnego Województwa Śląskiego ma prowadzić przez gminy:
- Blachownia,
- Częstochowa,
- Kamienica Polska,
- Kłobuck,
- Konopiska,
- Lipie,
- Myszków,
- Opatów,
- Poczesna,
- Popów,
- Poraj,
- Wręczyca Wielka,
- Żarki.
Długość planowanej trasy rowerowej na obszarze subregionu to 101 km.
Z kolei trasa nr 6 jest trasą krajową biegnącą równoleżnikowo przez obszar całego kraju, łącząc województwo dolnośląskie, opolskie, łódzkie, świętokrzyskie, mazowieckie oraz lubelskie.
Jej przebieg na mapie Subregionu Północnego wyznaczono przez gminy:
- Blachownia,
- Częstochowa,
- Kruszyna,
- Mykanów,
- Rędziny.
Długość tej trasy rowerowej na naszym obszarze to docelowo 52 km.
Włodarze poszczególnych gmin podpisali już umowy partnerstwa. Obie trasy zostaną zaprojektowane i wykonane zgodnie z założeniami i wytycznymi zawartymi w Regionalnej Polityce Rowerowej wraz z planem sieci regionalnych tras rowerowych dla Województwa Śląskiego.
Jak będą przebiegać nowe trasy rowerowe w Częstochowie?
W samej Częstochowie trasa 609 z przebiegiem 2,2 km prowadzić będzie: od granic z gminą Konopiska Drogą Wojewódzką nr 908 - do drogi technicznej przy autostradzie oraz drogą techniczną przy A1 w kierunku północnym - ponownie do granicy gminy Konopiska.
Z kolei trasa 6 w Częstochowie obejmie 16 km (w tym 6 km nowych dróg) i prowadzić ma: od granicy z gminą Blachownia ul. Drzewną do istniejącej infrastruktury rowerowej w ul Przejazdowej i ul. Głównej (DK46), następnie ul. Przestrzenną w kierunku rzeki Stradomka, wałami Stradomki w kierunku Warty - do połączenia z wspólnym przebiegiem trasy rowerowej nr 17 biegnącej wzdłuż rzeki do węzła Jana Pawła II z dawną DK1, wreszcie istniejącą infrastrukturą rowerową w alei Jana Pawła II, ul. Warszawskiej i ul. Rędzińskiej do granicy miasta z gminą Rędziny.
Przy tej okazji warto wspomnieć, że to nie jedyna dobra informacja dla rowerzystów. Kilka dni temu podpisano umowe w sprawie realizacji trasy nr 17, czyli Wartostrady.
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?