Dla tych, którzy narzekają na podróże pociągami z Radomska zarówno w kierunku Łodzi, jak i Częstochowy mamy dobrą (... i złą) wiadomość. W przyszłym roku ma ruszyć duża inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych. Dzięki rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Koluszki - Częstochowa znacznie zwiększy się prędkość pociągów, a co za tym idzie - skróci się czas podróży. Celem remontu jest przywrócenie podstawowych parametrów linii, czyli prędkości dla pociągów pasażerskich na poziomie 120 km/h.
- Postępowanie przetargowe jest w toku, remont powinien ruszyć w 2013 roku, a ponieważ inwestycja finansowana jest z funduszy europejskich, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, prace powinny zostać zakończone w 2014 roku - tłumaczy Maciej Dutkiewicz rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Zanim pasażerowie z Radomska wsiądą do szybszych pociągów, będą jednak musieli uzbroić się w cierpliwość. W czasie trwania remontu pojawią się duże utrudnienia.
- Ruch zostanie utrzymany, nie zamkniemy linii kolejowej całkowicie. Ruch pociągów przerzucony jednak zostanie na jeden tor, a to na pewno spowoduje wydłużenie czasu przejazdu - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz.
W ramach remontu planowana jest wymiana nawierzchni w kilkunastu miejscach, wzmocnienie tzw. podtorza, wymiana rozjazdów na ponad dziesięciu stacjach, przebudowa mostów, wiaduktów i przepustów. Pasażerowie doczekają się przebudowy peronów m. in. na przystankach w Gorzędowie, Kamieńsku, Dobryszycach, Radomsku i Bobrach. Bezpieczniejsze mają być także przejazdy.
Planowana rewitalizacja pobudziła już wyobraźnię miejskich radnych. Niedawno Andrzej Kucharski proponował, by przy okazji remontu zbudować na dworcu w Radomsku przejście podziemne.
Na ostatniej sesji Jarosław Ferenc wystąpił natomiast z projektem budowy trzeciego toru naradomszczańskim dworcu PKP.
- Od grudnia zmienia się rozkład pociągów i województwo śląskie będzie obsługiwane przez Koleje Śląskie, a łódzkie przez Łódzkie Przewozy Regionalne. Radomsko stanie się jedną ze stacji przesiadkowych. Uważam, że w tej sytuacji, by nie blokować ruchu, zasadna jest budowa trzeciego toru. A skoro i tak planowana jest modernizacja, można wystąpić o to do inwestora - uzasadniał radny Jarosław Ferenc.
Co na to miasto?
Urzędnicy po przeanalizowaniu propozycji radnego uznali, że taki problem nie istnieje.
- O ewentualnej konieczności powstania dodatkowego toru, kosztach czy terminach realizacji takiego przedsięwzięcia mogą rozmawiać poszczególne kolejowe spółki - wyjaśnia Sławomir Przybyłowicz, rzecznik prasowy radomszczańskiego magistratu.
Podobnego zdania są przedstawiciele PKP.
- Dwutorowa linia kolejowa wystarczy, układ torów w Radomsku pozwala na swobodne manewry i konieczne wymijanie się pociągów - uznał Maciej Dutkiewicz z PKP PLK.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?