Bardzo pracowicie zakończył się rok 2020 na budowie autostrady A1 w Łódzkiem. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych, będąca komunikacyjnym kręgosłupem kraju i najistotniejszym szlakiem na osi północ – południe.
Ostatnie trzy dni przyniosły radykalne zmiany i poprawę warunków podróżowania po budowanej autostradzie A1.
W poniedziałek (28 grudnia) zlikwidowane zostało jednopoziomowe skrzyżowanie na węźle Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8). Oznacza to, że jadący z Warszawy w kierunku Katowic mogą płynnie (bez konieczności pokonania tymczasowego ronda) włączać się do ruchu na budowanej autostradzie A1.
30 grudnia zlikwidowane zostało tymczasowe rondo pełniące funkcję węzła Piotrków Trybunalski Południe (A1/DK74j). Oznacza to likwidację największego „wąskiego gardła” na całej budowie A1 niemal trzy miesiące przed planowanym terminem. Kierowcy jadący trasie północ – południe i w przeciwnym kierunku kierują się na wprost, bez konieczności uciążliwego manewrowania. To samo dotyczy poruszających się między Piotrkowem Trybunalskim i Bełchatowem.
Z kolei w czwartek (31 grudnia) oddano do dyspozycji kierowców pierwszy 4 kilometrowy odcinek nowej jezdni betonowej na odc. „B” – Piotrków Trybunalski – Kamieńsk.
Dotyczy to fragmentu trasy od Piotrkowa w kierunku południowym - informuje Maciej Zalewski, rzecznik prasowy GDDKiA w Łodzi. - Oznacza to również, że od tej chwili łączna długość nowej jezdni, z której korzystają już kierowcy, to 61 km. Całkowita zaś długość budowanej autostrady od węzła Tuszyn do węzła Częstochowa Północ liczy 81 km.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?