Szefowie powiatu przekazali do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi dokumenty z wyjaśnieniami dotyczącymi przetargów na zakup sprzętu dla szpitala w Radomsku. Liczą, że dzięki nim kwota, którą starostwo musi zwrócić, będzie niższa. Chodzi aż o 12 mln zł.
Kontrolę w starostwie przeprowadzili urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego, część pieniędzy na zakup sprzętu pochodziła bowiem z Regionalnego Programu Operacyjnego. W sumie powiat otrzymał na ten cel ponad 34 mln zł. Kontrolerzy dopatrzyli się jednak nieprawidłowości w przetargach zorganizowanych w latach 2009-2010. I powiat część dofinansowania musi zwrócić.
- Odpowiadamy na zarzuty, które znajdują się w protokole pokontrolnym - wyjaśnia wicestarosta Andrzej Plutecki. - Liczymy na to, że wyjaśnienia doprowadzą do tego, iż kwota, która znalazła się w protokole będzie niższa.
Urząd Marszałkowski ma 14 dni roboczych na odpowiedź.
Tymczasem na czwartek (9 sierpnia) zaplanowano w starostwie sesję nadzwyczajną, której głównym tematem będzie informacja pokontrolna Urzędu Marszałkowskiego i odpowiedź powiatu na zastrzeżenia w niej zawarte.
Ponieważ zarzuty dotyczą przetargów z lat 2009 i 2010, na sesję zostali zaproszeni członkowie zarządu powiatu z minionej kadencji.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?