Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódzkie: ŁKA gotowa na tunel. Nowa siatka połączeń obejmie także Radomsko

nm
archiwum naszemiasto.pl
Popisanie umowy na budowę tunelu średnicowego rozpoczyna realizację inwestycji, która całkowicie zmieni układ połączeń kolejowych na terenie Łodzi, województwa łódzkiego i całej Polski...

Popisanie umowy na budowę tunelu średnicowego rozpoczyna realizację inwestycji, która całkowicie zmieni układ połączeń kolejowych na terenie Łodzi, województwa łódzkiego i całej Polski. Łodzianie zyskają „małe metro”, w którym pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą kursowały nawet co 8 minut. Mieszkańcy województwa - szybkie połączenia z północy na południe i z wschodu na zachód. ŁKA jest już przygotowana do obsługi tunelu, ma gotowy układ połączeń z jego uwzględnieniem.

Tunel średnicowy połączy Dworzec Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska na południu, a od północy ze stacją Łódź Żabieniec. Inwestycja pozwoli na trasowanie pociągów z północy na południe i ze wschodu na zachód przez ścisłe centrum miasta. W części podziemnej znajdą się dwa przystanki kolejowe Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. O ich budowę zabiegał samorząd województwa łódzkiego.

- Walczyliśmy o te przystanki i to nam się udało. Cieszę się, że zostały uwzględnione w planach budowy. Tunel średnicowy to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w województwie łódzkim. Warto przypomnieć, że do budowy tunelu, a wcześniej dworca Łódź Fabryczna dotację przyznała Komisja Europejska. Bez tunelu tej dotacji nie dostalibyśmy - mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Budowa tunelu wpłynie znacząco na realizację przewozów przez Łódzką Kolei Aglomeracyjną.

- Mamy już gotowy układ nowej siatki połączeń w województwie. Wydłużone zostaną dotychczasowe trasy pociągów: z Kutna do Radomska, z Łowicza do Tomaszowa Mazowieckiego/ Opoczna po elektryfikacji oraz z Sieradza do Skierniewic i dalej w kierunku Warszawy - mówi Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Na terenie aglomeracji łódzkiej planowane jest uruchomienie linii wahadłowych: W1 ze Zgierza przez tunel i Łódź Fabryczną do Dworca Łódź Widzew i W2 z Pabianic przez tunel i Łódź Fabryczną do Łodzi Widzewa. Pociągi będą kursowały co 8 minut.

Do realizacji tych połączeń Spółka wykorzysta obecny jak i nowy tabor. W chwili obecnej realizuje dwa projekty - zakup 14 pojazdów Impuls II oraz rozbudowę 10 posiadanych pociągów FLIRT3 o środkowy człon.

Zgodnie z harmonogramem prac PKP PLK inwestycja ma się zakończyć w 2022 roku.

Informacja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto