- Od dawna urząd miasta podaje, że przystąpił do Platformy e-Usług Publicznych - mówi radny. - Ze strony BIP magistratu można wejść na platformę. Niestety, z niewiadomych przyczyn nie jest możliwe wysłanie wniosku lub pytania do urzędu drogą elektroniczną.
Władze miasta utrzymują jednak, że taka możliwość jest już od 2007 r.
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza spełnia wymogi ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - twierdzi Radosław Zatoń, sekretarz miasta.
Aby skorzystać z ESP należy się zalogować oraz wypełnić niezbędne pola. Trzeba też posiadać elektroniczny podpis kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP.
Dlaczego więc do tej pory nikt nie skorzystał z ESP? Być może brak podpisu lub profilu sprawia, że radomszczanie nie korzystają z tej formy kontaktowania się z urzędem?
Radny Ferenc zastanawia się też, dlaczego miasto nie skorzystało z możliwości dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Łódzkiego na lata 2007-2013 z działań infrastruktura społeczeństwa informatycznego i e-usługi publiczne?
- Możliwość przystąpienia do tego projektu była wstępnie analizowana - mówi sekretarz miasta. - Odstąpiono od niego ze względu na brak środków finansowych i inne priorytetowe inwestycje miasta. Jak dodaje Radosław Zatoń, magistrat w 2006 roku zakupił oprogramowanie, umożliwiające elektroniczną obsługę dokumentów.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?