Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa strategia kulturalna dla MDK. Czego oczekują radomszczanie?

Małgorzata Kulka
Radomszczanie  śledzą aktualne propozycje Miejskiego Domu Kultury
Radomszczanie śledzą aktualne propozycje Miejskiego Domu Kultury Małgorzata Kulka
Pracownicy Miejskiego Domu Kultury opracują nową strategię działania placówki. Czego oczekują radomszczanie?

Profesjonalna firma podpowie pracownikom Miejskiego Domu Kultury, jak przygotować jeszcze lepszą ofertę. Instruktorzy i animatorzy dzięki współpracy i dofinansowaniu pozyskanemu z Łódzkiego Domu Kultury przejdą szkolenia i opracują nową strategię dla placówki. A wszystko po to, by dostosować kulturalne propozycje do potrzeb mieszkańców całego powiatu.

- W Radomsku brakuje wspierania lokalnych inicjatyw młodych ludzi. Działania domu kultury powinny zmierzać do tego, by odciągnąć tych ludzi od komputerów, na przykład zapewnić warsztaty w studiu nagrań i pracę pod okiem specjalistów. Radomszczańska młoda scena muzyczna ma się czym pochwalić, ale trzeba ją wypromować - mówi Filip, młody radomszczanin, który teraz mieszka w Krakowie.

- Brakuje ciekawego repertuaru kina. Żeby obejrzeć filmowe premiery, trzeba jechać do Częstochowy czy Piotrkowa - żali się zaś licealistka z Radomska. - Chętnie poszłabym też na rockowy koncert - dodaje.

Z miejskiej oferty kulturalnej zadowolona jest Danuta Zawadzka, prezes stowarzyszenia Miejski Teatr Źródło.
- Oferta jest bogata, MDK robi wszystko, by dać młodym możliwość rozwoju inwencji twórczej - przyznaje. - Bardzo atrakcyjną propozycją jest nowo otwarty "Salon Cooltury". Młodzież niekoniecznie może przyjść na spektakl czy koncert, ale może przyjść sama, by tworzyć kulturę dla kogoś innego. Rzucić pomysł, który animatorzy pomogą zrealizować.

Takie i wiele innych opinii już wkrótce mają wziąć pod uwagę pracownicy MDK.
- Będziemy analizować to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Chcemy się dowiedzieć, jakie są oczekiwania i potrzeby tych, którzy do nas przychodzą - tłumaczy Elżbieta Kwiatkowska, dyrektor MDK w Radomsku.

Projekt realizowany będzie dwutorowo, najpierw wszyscy pracownicy MDK wezmą udział w szkoleniach. Ich zadaniem będzie dotarcie do mieszkańców powiatu i analiza oczekiwań wobec placówki kulturalnej. Na tej podstawie opracowana będzie strategia działania.
- To konieczne, bo zmienia się rola naszej instytucji i musimy się dostosowywać do tego, jak zmienia się nasze środowisko - mówi dyrektor.

W układaniu strategii pomoże profesjonalna firma.
- To przełom, bo choć wcześniej powstawały podobne analizy, czasem potrzeba fachowego spojrzenia z zewnątrz - dodaje.
Na zakończenie planowana jest debata nad wypracowanymi rozwiązaniami.

Opracowanie strategii dla MDK będzie kosztowało ok. 17 tysięcy złotych. ŁDK przekaże 13,5 tys. zł. Projekt ma być zrealizowany do końca listopada.

A Waszym zdaniem, czego brakuje lub jest za mało w Miejskim Domu Kultury? Zapraszamy do udziału w sondzie.
Czekamy też na komentarze, najciekawsze opublikujemy w tygodniku "Co Nowego"?

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto