Od 1 marca wchodzą w życie nowe przepisy ustawy o dowodach osobistych. Najważniejsze zmiany, które będą dotyczyły bezpośrednio mieszkańców, to:
• możliwość złożenia wniosku o dowód osobisty w dowolnym urzędzie miasta/gminy w Polsce,
• nowy, uproszczony wniosek o wydanie/wymianę dowodu osobistego,
• brak adnotacji o miejscu zameldowania w dowodzie osobistym - do tej pory każda zmiana adresu zameldowania, wymagała wymiany dowodu osobistego,
• możliwość działania przez pełnomocnika, w sprawie odbioru dowodu osobistego, w przypadku, gdy wnioskodawca jest osobą niepełnosprawną, chorą, nie wychodzącą z domu,
• ograniczenie obowiązku dostarczania przez wnioskodawcę dodatkowych dokumentów, w formie aktów stanu cywilnego, wyłącznie do przypadku niezgodności danych wskazanych we wniosku, z informacjami istniejącymi w posiadanych przez organ rejestrach,
• w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek będzie mógł złożyć jeden rodzic lub opiekun prawny.
Zmianie ulegają również z dniem 1 marca br. wymogi dotyczące fotografii załączanych do wniosku o wydanie/zmianę dowodu osobistego. Wzór zdjęcia został ujednolicony z przepisami ustawy o paszportach. Informacja w tej sprawie została rozesłana do radomszczańskich zakładów fotograficznych.
Dodatkowe informacje dotyczące zmian w dowodach osobistych można uzyskać w Urzędzie Miasta Radomska, ul. Tysiąclecia 5, pok. 14 (parter) oraz telefonicznie - pod nr tel. 44 685 44 86.
Informatyzacja procesów związanych z ewidencją ludności, rejestracją aktów stanu cywilnego i wydawaniem dowodów osobistych trwa od kilku lat, a jej efekty wciąż podlegają modyfikacji.
Czytaj więcej: msw.gov.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?