Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociąg do Koluszek pojedzie 120 km na godzinę

Janusz Strzelczyk
janusz strzelczyk
Pociąg do Koluszek pojedzie 120 km na godzinę. Remont linii kolejowej łączącej Koluszki z Częstochową, który zakończy się w kwietniu przyszłego roku, ma skrócić podróż na tym odcinku o 30 minut. Już pod koniec tego roku pociągi osobowe pojadą na tym odcinku z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Teraz jeżdżą z szybkością 50-100 km na godzinę.

Pociąg do Koluszek pojedzie 120 km na godzinę.

Inwestycja, która będzie kosztować ponad pół miliarda złotych (535 mln zł), z czego 416 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej, zakłada m.in. wymianę ok. 160 km torów, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, remont przejazdów kolejowych oraz 43 peronów.
Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich m.in. wiaty oraz oświetlenie.
Jak twierdzi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, widać już pierwsze efekty rewitalizacji tej linii. Odnowionych jest osiem peronów. PKP PLK wymieniły już tory na odcinku Radomsko - Widzów Teklinów, Kłomnice - Częstochowa oraz na stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochową. Na siedmiu stacjach - Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy - jest już 28 nowych rozjazdów.
Dutkiewicz poinformował, że rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby - Piotrków Trybunalski oraz na stacji w Piotrkowie, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki - Kłomnice, Gomunice - Gorzkowice, Widzów Teklinów - Radomsko.
Projekt zakłada m.in. wymianę około 160 km torów, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, remont przejazdów oraz peronów.

Wyremontowanych zostanie także 30 mostów, 15 przepustów i pięć wiaduktów.

Linia nr 1 na odcinku Koluszki - Częstochowa to fragment dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Choć większość dalekobieżnych pociągów na trasie z Warszawy do Katowic i Krakowa kursuje obecnie równoległą, nowocześniejszą Centralną Magistralą Kolejową, to także ta linia jest intensywnie używana w ruchu regionalnym i ponadregionalnym. Bardzo duży jest tu także ruch pociągów towarowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto