Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poseł z Radomska Krzysztof Maciejewski chce zwiększyć eksport naszej wódki

Marcin Darda
Marcin Darda
Krzysztof Maciejewski
Krzysztof Maciejewski Archiwum
Krzysztof Maciejewski, poseł PiS z Radomska interweniuje u ministra rolnictwa w obronie producentów polskiej wódki i domaga się podjęcia kroków, które promowałyby polską wódkę na rynkach światowych.

Krzysztof Maciejewski, poseł PiS z Radomska interweniuje u ministra rolnictwa w obronie producentów polskiej wódki i domaga się podjęcia kroków, które promowałyby polską wódkę na rynkach światowych. „Na rynku zachodnim widać wódki francuskie i holenderskie, a przecież nie mogą się równać z wódką polską” - czytamy w interpelacji. Tymczasem Polacy spożywają coraz mniej polskiej wódki.

Pod interpelacją w obronie polskich producentów oprócz posła Maciejewskiego podpisali się jeszcze dwaj jego klubowi koledzy - posłowie Jerzy Gosiewski i Adam Ołdakowski.

„W ciągu ostatnich lat sukcesywnie maleje eksport polskich wyrobów spirytusowych, natomiast zwiększa się import z innych krajów. Wiążę się to prawdopodobnie z brakiem wystarczającej promocji polskich wyrobów spirytusowych, a onegdaj wódki produkowane w Polsce były rozpoznawalne i wysoko oceniane w Europie i na świecie” - czytamy w interpelacji.

Posłowie przypominają, że niebawem wchodzi program, który za granicą ma promować polskie owoce i warzywa, mleko i sery, wyroby ciastkarskie, makarony i napoje bezalkoholowe, ale nie ma mowy o wyrobach spirytusowych, a „onegdaj wódki produkowane w Polsce były rozpoznawalne i wysoko oceniane w Europie i na świecie”.

Minister rolnictwa Jan Ardanowski (PiS) w odpowiedzi na interpelacje napisał, że eksport „napojów alkoholowych podlegał wahaniom”, acz bez wyraźnego kierunku. A w sprawie pieniędzy na promocję polskich wyrobów spirytusowych za granicą, minister ma ręce związane, bo programu tego nie można już zmienić.

Z ostatniego raportu firmy badawczej AC Nielsen wynika, że Polacy wydają coraz więcej na drogie markowe alkohole zagraniczne kosztem polskich wódek. W minionym roku Polacy wydali na wódkę ponad 11 mld zł, 17 proc. tej kwoty pochłonęły tzw. smakowe małpki, głównie o smaku wiśni i cytryny, a w szybkim tempie rośnie sprzedaż napojów o smaku pigwy i maliny. Na whisky Polacy wydali 2,3 mld zł.

Czytaj więcej w dzisiejszym "Dzienniku Łódzkim"

Prenumerata Cyfrowa Dziennika Łódzkiego

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto