Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Profilaktyczne środy w Radomsku. MOPS i MKRPA realizują kampanię „Zachowaj Trzeźwy umysł”

Małgorzata Kulka
Małgorzata Kulka
Profilaktyczne środy w Radomsku. MOPS i MKRPA realizują kampanię „Zachowaj Trzeźwy umysł”

W minioną środę w Świetlicy Środowiskowej przy ulicy Kościuszki w Radomsku odbyły się pierwsze zajęcia w ramach Kampanii „Zachowaj Trzeźwy umysł” realizowanej przez Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomsku. Podczas pierwszej „profilaktycznej środy” zajęcia pod tytułem „Detektyw – Kto pyta nie błądzi” przeprowadziły wychowawczynie z Placówki Wsparcia Dziennego Nr 2.

Dzieci podczas zajęć dowiedziały się, że komunikacja jest podstawową formą kontaktowania się z ludźmi i muszą mieć świadomość, że czasem mogą być źle zrozumiane z uwagi na występujące bariery komunikacyjne. Okres pandemii i nauka zdalna ujawniły kolejne bariery takie jak nieakceptowanie swojego wizerunku przez kamerkę internetową czy brzmienie głosu, przerywanie połączenia internetowego itd. Dzieci podczas ćwiczeń uświadomiły sobie, że obecnie na nowo wszyscy uczymy się pokonywać przeszkody i stawiamy czoło wyzwaniom.

Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł”

Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł” na rok szkolny 2021/22 została przygotowana specjalnie z myślą o wsparciu dzieci i młodzieży w budowaniu kompetencji i umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami. Stąd hasło kampanii – „Nie czas na nudę!” – która ma wspierać młode pokolenie w ponownym odnajdywaniu się w realnym świecie i w powrocie do równowagi.

Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, w którą od wielu lat włącza się Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Radomsku, która w mieście Radomsko stanowi jeden z elementów uzupełniających lokalny program profilaktyki uzależnień.

W tym roku kampania nosi tytuł „Nie czas na nudę”! i jest ściśle związana z obszarami szkód, jakie wyrządziła pandemia: m.in. nadszarpnięte umiejętności społeczne, trudności w obszarach komunikacji i aktywności fizycznej dzieci i młodzieży.

Zapewne wielu z nas doświadczyło w okresie pandemii zupełnie nowych emocji. Są one bezpośrednio związane z brakiem nauki stacjonarnej, izolacją, niekiedy chorobą lub nawet śmiercią bliskich. Najpoważniejsze konsekwencje tych wydarzeń ponoszą najmłodsi. Wychowawcy i rodzice posiadają jednak narzędzia, dzięki którym możliwe będzie przekucie ciężkich doświadczeń w coś pozytywnego.

Pozyskane przez Komisję materiały edukacyjne pozwolą dzieciom odpowiedzieć na pytania:

  • Jak wyposażyć dzieci i młodzież w umiejętność kreatywnego myślenia?
  • Jak śmiało i odważnie ponownie się komunikować – stawić czoła wyzwaniom?
  • Jak zdrowy tryb życia wpływa na nasze funkcjonowanie?
  • Jak z uwagą przyjrzeć się własnym doświadczeniom i jak je umiejętnie wykorzystać?
  • Jak wzmocnić kondycję fizyczną i psychiczną?
  • Jak opanować lęk?
  • Jak rozwijać swoje umiejętności społeczne, które zostały zweryfikowane w okresie pandemii?

Cele kampanii:

  1. Budowanie umiejętności i rozwijania kompetencji radzenia sobie w sytuacjach trudnych, które powodują ryzyko pojawienia się zachowań agresywnych i autodestrukcyjnych np. sięgania po alkohol, dopalacze, papierosy.
  2. Wyzwalanie pozytywnych emocji, czyli niwelowanie szkód psychicznych związanych z ograniczeniami nałożonymi w związku z pandemią.
  3. Nabywanie umiejętności zagospodarowania wolnego czasu, promocja aktywnego trybu życia.
  4. Ograniczenie podejmowania przez dzieci i młodzież zachowań ryzykownych (agresywnych i autodestrukcyjnych) będących wynikiem izolacji społecznej (rówieśniczej).
  5. Wspieranie działalności wychowawczej szkół i placówek oświatowych.
  6. Edukacja rodziców i wsparcie ich w zakresie umiejętności wychowawczych.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto