Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi poinformowała o ogłoszeniu przetargu na wykonanie pełnego rozpoznania geologicznego wraz z opracowaniem elementów Koncepcji programowej dla obwodnicy Radomska w ciągu dróg krajowych nr 42 i 91.
- Umowę z wykonawcą Koncepcji planujemy podpisać przed wiosną przyszłego roku. To kolejny krok do realizacji inwestycji – przekonuje łódzki oddział GDDKiA.
Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest opracowanie Koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla budowy obwodnicy Radomska. Po odbiorze tej dokumentacji generalna dyrekcja będzie mogła ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie „projektuj i buduj”.
Droga krajowa nr 42 (w Radomsku ulice Brzeźnicka i Przedborska) i 91 (w Radomsku ulice Krakowska i Narutowicza) przebiegają, jak doskonale radomszczanie wiedzą, przez ścisłe centrum Radomska. Przy zwartej zabudowie, licznych skrzyżowaniach i zjazdach do posesji taki układa ulic skutecznie utrudnia życie mieszkańców i codzienne funkcjonowanie w mieście.
- Ponadto, biorąc pod uwagę fakt, że według najnowszego pomiaru ruchu na DK91 w ciągu doby przejeżdża przez centrum miasta ponad 16 tysięcy pojazdów na dobę, a na DK42 niemal 12 tysięcy, ryzyko powstawania zdarzeń drogowych jest bardzo wysokie – dodaje GDDKiA.
Realizacja obwodnicy o długości ok. 14,7 km, wraz z niezbędną przebudową DK91, pozwoli na wyprowadzenie z centrum miasta ruchu tranzytowego, zarówno ciężkiego, jak i osobowego oraz skróci także czas przejazdu przez miasto w ruchu lokalnym. W ramach inwestycji powstanie nowy most na Warcie.
Jak przypomina generalna dyrekcja, jest to inwestycja ujęta w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych.
Nie jedna, a dwie obwodnice Radomska
Przypomnijmy, że inwestycja zaplanowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad nosi nazwę "„Rozbudowa drogi krajowej nr 91 (km 0+000 do km 71+908 z wyłączeniem odcinka od km 12+959 do km 21+152) oraz obwodnicy Radomska DK42/DK91, obwodnicy Kamieńska, Rozprzy i Srocka w ciągu DK91".
Brakujący odcinek obwodnicy Radomska miałby zaczynać się od DK 42, czyli od ronda Polskich Lotników Września 1939 na Brzeźnickiej. Obecnie wyprowadzona z ronda droga prowadzi w pola.
„Początkowy odcinek projektowanej obwodnicy prowadzony jest dwoma łukami przez pola miasta Radomska przebiegając pomiędzy zabudową mieszkalną a cmentarzem. Dalej projektowana obwodnica przebiega wiaduktem nad ulicą Wymysłowską i krzyżuje się z drogą powiatową 3952E (ul. Piłsudskiego). Na dalszym odcinku droga prowadzona jest skrajem lasu kierując się w stronę południową (…). Końcowy odcinek prowadzony jest łukiem, który przebiega przez las” - zapisano w decyzji środowiskowej dla obwodnicy Radomska.
Dodajmy jeszcze, że obwodnica będzie się łączyć z DK 91 rondem.
Druga obwodnica Radomska, w ciągu DK 42 będzie poprowadzona również od ronda Polskich Lotników Września 1939 na Brzeźnickiej, następnie przez już istniejącą zachodnią obwodnicę miasta do ronda w Bloku Dobryszyce. A potem obrzeżami Radomska byłaby wyprowadzona w kierunku Przedborza.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?