Mieszkańcy Radomska, jak co roku, mogą ubiegać się o sfinansowanie usunięcia odpadów zawierających azbest. Wnioski należy składać do urzędu miasta Radomska do końca marca. Miasto finansuje usługę usunięcia tj. transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest pochodzących z wymiany pokrycia dachu lub elementów elewacji budynków na nieruchomościach zlokalizowanych w granicach administracyjnych Radomska.
Osoby dysponujące prawem własności lub innym prawem do dysponowania nieruchomością na terenie miasta Radomska, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, którzy w bieżącym roku planują wymianę pokrycia dachu, do 31 marca mogą składać wnioski do Urzędu Miasta w Radomsku o sfinansowanie usługi usunięcia azbestu. Właściciele występujący z wnioskiem zobowiązani są do dostarczenia do UM kserokopii (potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Starostwo Powiatowe) zgłoszeń robót budowlanych polegających na demontażu pokrycia dachu z azbestu złożonych do starostwa zgodnie z prawem budowlanym lub kserokopii wymaganych prawem pozwoleń na budowę. To warunek konieczny do uzyskania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Odpady zawierające azbest pochodzące z wymiany pokrycia dachu muszą zostać zmagazynowane na działce właściciela w miejscu, gdzie możliwy będzie dojazd samochodem ciężarowym i załadunek zgromadzonych odpadów. Aby skorzystać w bieżącym roku z niniejszego programu, wyroby zawierające azbest winny być zdemontowane do 30 września, a odpady zawierające azbest należy złożyć na palecie i szczelnie zapakować w folię polietylenową.
Po zebraniu wniosków od mieszkańców i zbilansowaniu zakresu prac na rok 2020 zostanie sporządzony wniosek o dotację z WFOŚiGW w Łodzi.
Po pozytywnej ocenie wniosku przez Fundusz, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych zostanie wyłoniona firma, która dokona odbioru i utylizacji odpadów zawierających azbest. Wyłoniona firma ustali z właścicielem posesji termin odbioru odpadów.
Koszt demontażu oraz nowego pokrycia dachu jest kosztem właściciela posesji.
Jednocześnie urzędnicy przypominają, że zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, wykonawca prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu budowlanego obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?