Miasto Radomsko jak co roku sfinansuje usługę usunięcia (transportu i unieszkodliwienia) odpadów zawierających azbest pochodzących z wymiany pokrycia dachu lub elementów elewacji budynków. Osoby dysponujące prawem własności lub innym prawem do dysponowania nieruchomością na terenie miasta mogą składać do Urzędu Miasta wnioski o sfinansowanie usługi. Termin - do 31 marca.
Właściciele występujący z wnioskiem zobowiązani są do dostarczenia do UM kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Starostwo Powiatowe, zgłoszeń robót budowlanych polegających na demontażu pokrycia dachu z azbestu złożonych do starostwa lub kserokopii wymaganych prawem pozwoleń na budowę. To warunek konieczny do uzyskania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Odpady zawierające azbest pochodzące z wymiany pokrycia dachu muszą zostać zmagazynowane na działce właściciela w miejscu, gdzie możliwy będzie dojazd samochodem ciężarowym i załadunek. Aby skorzystać z programu, wyroby zawierające azbest winny być zdemontowane w do 30 września, a odpady zawierające azbest należy złożyć na palecie i szczelnie zapakować w folię polietylenową.
Po zebraniu wniosków od mieszkańców i zbilansowaniu zakresu prac na rok 2019 zostanie sporządzony wniosek o dotację z WFOŚiGW. Po pozytywnej ocenie wniosku przez Fundusz, zostanie wyłoniona firma, która dokona odbioru i utylizacji odpadów.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?