Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Starostwo powiatowe w Radomsku chwali się wynikami badania opinii klientów

nm
Jest nieźle, choć przydałoby się jeszcze kilka spraw poprawić – tak wynika z badania, które na celu miało poznanie opinii klientów Starostwa Powiatowego w Radomsku.

Badanie poziomu satysfakcji klientów prowadzone było w listopadzie ubiegłego roku. W anonimowych ankietach osoby, które w tym czasie odwiedziły starostwo, mogły ocenić pracę urzędu i zatrudnionych w nim pracowników. Odpowiadały na 9 pytań dotyczących oceny warunków lokalowych, dostępu do informacji, uprzejmości i kulturę obsługi klienta, wiedzy i kompetencji pracowników urzędu, czasu oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika, pomocy w wypełnianiu dokumentów, terminowości załatwiania sprawy, ogólnego funkcjonowania urzędu (skala ocen od 1 do 5).

Wpłynęło łącznie 97 ankiet (w formie elektronicznej 26 i w formie papierowej 71). Ze statystyki wynika, że chętniej z tej formy oceny korzystały kobiety (60 proc. Ankiet), niż mężczyźni (40 proc.), a około 60 proc. respondentów mieści i się w przedziale wiekowym 26 – 45 lat.

Szczegółowe wyniki ankiet – w załączniku. Różnice w liczbie odpowiedzi wynikają z faktu, że niektórzy autorzy ankiet pomijali niektóre pytania.

Ankietowani wysoko ocenili:

warunki lokalowe starostwa (74 proc. ocen zadowolony i b. zadowolony),

dostęp do informacji formularzy i ich czytelność (85 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

uprzejmość i kulturę obsługi klienta (82 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

uzyskanie pełnej informacji na temat załatwianej sprawy (80 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

wiedzy i kompetencji pracowników (82 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

czasu oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika (81 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

pomocy w wypełnianiu dokumentów (83 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

terminowości załatwiania sprawy (84 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),

ogólne funkcjonowanie urzędu (80 proc. zadowolonych i b. zadowolonych).

Co warto zauważyć — w stosunku do poprzednich ankiet z 2014 r. poprawiła się ocena dot. uprzejmości i kultury obsługi klienta.

Krytyczne uwagi dotyczyły głównie zbyt krótkiego czasu pracy kasy, w której dokonuje się opłat koniecznych przy rejestracji aut, a także problemów z dodzwonieniem się do urzędu.

- Z analizy raportu przedstawiającego wyniki badania satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego w Radomsku wynika, że osoby odwiedzające urząd wysoko oceniają jego pracę. W odpowiedziach na dziewięć zadanych pytań ponad 80 proc. ankietowanych wyraziło swą satysfakcję z pracy starostwa, twierdząc, że są zadowoleni i bardzo zadowoleni. Ocena wystawiona przez klientów dowodzi, że procedury wdrażane w naszym urzędzie we wszystkich obszarach jego funkcjonowania wpłynęły na jakość świadczonych usług oraz na stałe podnoszenie kompetencji pracowników - komentuje starosta radomszczański Andrzej Plutecki.

Informacja rzecznika prasowego powiatu radomszczańskiego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto