Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowie PSP 7 w Radomsku wysyłają kartki z okazji Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem [ZDJĘCIA]

gk
Uczniowie PSP 7 w Radomsku wysyłają kartki z okazji Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem
Uczniowie PSP 7 w Radomsku wysyłają kartki z okazji Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem fot. Greta Kotlińska
Uczniowie PSP 7 w Radomsku wysyłają kartki z okazji Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem. To kolejny element realizacji projektu "Solidarność. Podaj dalej".

W środę, 21 marca, w Publicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Radomsku odbyła się akcja pisania i wysyłania kartek pocztowych z przekazem solidarności z okazji Międzynarodowego Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem. To część realizowanego przez członków Szkolnego Klubu Europejskiego "Młodzież dla Europy" programu „Solidarność. Podaj dalej!”. Nad działaniami czuwają Tomasz Mazur oraz Iga Borowiecka-Grzywacz. Szkoła jest jedną z 11 placówek w całej Polsce, w których program jest realizowany.

Program "Solidarność. Podaj dalej!" opiera się na prostym pomyśle: 21 marca, podczas Międzynarodowego Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem dzieci i młodzi ludzie z Polski, Francji, Hiszpanii i Chorwacji wysyłają kartki pocztowe z przekazem solidarności do losowo wybranych nieznajomych i liczą na ich odpowiedź. Każda kartka niesie podwójny przekaz: z jednej strony poprzez specjalnie dobrane zdjęcia wybrane we współpracy z wybitnymi fotografami ze wszystkich krajów programu, a z drugiej - dzięki osobistej wiadomości napisanej przez dzieci i młodzież.

Ponadto w ramach programu uczniowie wzięli udział w warsztatach pisarskich oraz zajęciach z analizy obrazu. W planach jest także zorganizowanie debaty oksfordzkiej z tezą dotyczącą tolerancji wśród Polaków.

- Postanowiliśmy stworzyć również plakaty nawiązujące do haseł związanych z programem „Solidarność. Podaj dalej!”. Chcemy przekazać poprzez formy plastyczne, że wszyscy powinniśmy czuć się równi. Chodzi o edukację obrazową. Jest to wprawdzie najbardziej archaiczna forma wypowiedzi i wyrażania emocji przez sztukę, ale jednocześnie jest ona najbardziej zrozumiała. Nie trzeba czytać napisów, żeby odczuć te emocje, które artysta chciał wywołać - mówi Iga Borowiecka-Grzywacz. - Zawsze staramy się uwrażliwiać dzieci na kwestie dyskryminacji czy "inności". Planujemy nawiązywać do tego projektu także podczas zajęć z innymi klasami.

- Myślę, że tego typu akcje rozwijają naszą świadomość. Pierwsza część warsztatów była oparta na interpretowaniu zdjęć. Samo oglądanie ich zajęło nam dwie godziny. Dopiero w momencie, kiedy patrzy się na takie fotografie, człowiek uświadamia sobie, ile tak naprawdę rzeczy się na świecie dzieje. To pokazuje nam, że nie tylko my doświadczamy przykrych sytuacji, ale często jesteśmy także ich inicjatorami – mówi Aleksandra Drzewowska, uczennica 2 klasy gimnazjalnej.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto