Internauci nie zostawili suchej nitki na pomysłodawcach tej "inwestycji". Swoimi opiniami podzieli się na naszym facebookowym profilu.
- Trzeba było zrobić podjazd dla wózków, a nie szyny dla rowerów. Matki z małymi dziećmi maja ciężko po schodach. Wstyd - pisze pani Angelika.
- Tu się nic nie zmieniło ponad 20 lat temu też tak nosiłam wózek później drugi. To jest wstyd ze mamy taki dworzec! - pisze pani Ewa.
- Dodatkowo rynny z obu stron utrudniają korzystanie z poręczy osobom tego potrzebującym. I kto jest władny aby informacja z którego peronu odjedzie pociąg wyświetlała się w tunelu? Nigdy nie wiadomo z którego peronu odjedzie pociąg, a gdy jest się w tunelu to i tak nie słychać informacji z megafonu - pisze pani Joanna.
- Jakby dzieci nie było w wózkach. Matki chyba na plecy sobie wezmą. Czym oni myślą? Głową raczej nie! - pisze z kolei pani Kazimiera.
PLK planują przebudowę stacji Wejherowo w tym podziemnego przejścia
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ci odpowiadają, że "poprawiają dostępność i komfort na stacjach i przystankach. W ramach prac utrzymaniowych, w sierpniu br. zamontowano 4 rynny na wyjściach z przejścia podziemnego na perony oraz na plac przed dworcem na stacji Wejherowo. Stacja stała się bardziej dostępna dla podróżnych dojeżdżających na pociąg rowerami. Także w tym roku wymieniliśmy oznakowanie na stacji na jednolite, w postaci białych napisów na granatowym tle. Poprawiło to komfort podróżnych w poruszaniu się po stacji. Jeszcze w tym roku zamontowane zostaną dodatkowe gabloty informacyjne z rozkładami jazdy, regulaminami oraz informacjami przewoźników. Łącznie, na poprawę obsługi pasażerów na stacji Wejherowo, w tym roku PLK przeznaczą około 60 tys. złotych."
- Dodatkowo PLK planują przebudowę stacji Wejherowo. W ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej nr 202 Gdynia Chylonia – Słupsk przebudowane zostaną m. in. perony oraz przejście podziemne. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Planowana jest m. in. budowa 3 wind prowadzących z przejścia podziemnego na perony, co istotnie zwiększy dostępność stacji, oraz tzw. ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących - informuje Przemysław Zieliński, z zespołu prasowego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PLK tłumaczy, że opracowuje dokumentację dla projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk”. Przygotowywanie dokumentacji planowane jest w 2019 r.
- Dokumentacja musi uwzględniać rozszerzenie projektu o dobudowę torów i podwyższenie technicznych parametrów linii na 200 km/h, czyli pozyskanie odpowiednich decyzji środowiskowych i pozwoleń. Po zapewnieniu finansowania możliwe będzie rozpoczęcie inwestycji najwcześniej od IV kwartału 2020 r. - tłumaczy Przemysław Zieliński.
Linia docelowo będzie czterotorowa na odcinku Gdynia Chylonia - Wejherowo, a od Wejherowa do Słupska będzie dwutorowa.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?