Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na co skarżą się konsumenci z Radomska i powiatu? Na buty i ... śliwki w czekoladzie

mk
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radomsku podsumował swoje ubiegłoroczne działania. Mieszkańcy powiatu zgłaszali do niego m. in. problemy z umowami o sprzedaży energii elektrycznej czy usług telekomunikacyjnych, ale zgłaszali się też tacy, który reklamowali buty, sukienkę, czy... śliwki w czekoladzie.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radomsku podsumował swoje ubiegłoroczne działania. W 2017 roku udzielił 1112 porad. Mieszkańcy powiatu zgłaszali do niego m. in. problemy z umowami o sprzedaży energii elektrycznej czy usług telekomunikacyjnych, ale zgłaszali się też tacy, który reklamowali buty, sukienkę, czy... śliwki w czekoladzie. Za każdym razem konsumenci byli informowani o obowiązujących w ich sprawach przepisach, rzecznik pomagał im w tworzeniu różnego rodzaju pism do przedsiębiorców. Także przedstawiciele firm niejednokrotnie chcieli się dowiedzieć, jakie mają obowiązki wobec konsumentów.

- Największa ilość udzielonych porad dotyczyła umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa, głównie umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług telekomunikacyjnych, umów kupna/sprzedaży obuwia, telefonów komórkowych, umówi świadczenia usług dostępu do Internetu i usług remontowo budowlanych - wymienia Michał Sewerynek, rzecznik konsumentów w powiecie radomszczańskim.

W 8 przypadkach sprawy konsumenckie zakończyły się zawiadomieniami złożonymi do prokuratury. Chodzi m. in. o błąd dotyczący tożsamości operatora telekomunikacyjnego, o żądanie spłaty nienależnej opłaty, o wprowadzenie w błąd podczas zawarcia umowy kredytu gotówkowego, przywłaszczenie telefonu. 4 sprawy dotyczyły wprowadzenia klienta w błąd przez sprzedawcę energii elektrycznej.

- Konsumenci bardzo często zbyt pochopnie zawierają umowy poza lokalne przedsiębiorstwa i niestety po upływie ustawowego terminu ( 14 dni) chcą od takich umów odstąpić, co bez zgody przedsiębiorcy jest niemożliwe - wyjaśnia rzecznik. - Niestety dużym problemem jest zawieranie umów bez uprzedniego ich przeczytania.

Ze statystyk rzecznika wynika, że wśród umów sprzedaży konsumenci najczęściej prosili go o pomoc w przypadku obuwia i odzieży (148 spraw), sprzętu agd i rtv (121) i sprzętu komputerowego (78). Zdarzały się też jednak sprawy związane z kupnem zabawek czy kosmetyków (po 5 przypadków).

W 2017 roku do rzecznika konsumentów wpłynęły 52 wnioski o interwencję, 26 spraw zostało załatwionych pozytywnie, czyli w sposób zgodny z żądaniem konsumenta. To głównie reklamacje obuwia (17 spraw), ale zdarzyły się też reklamacje pobytu w ośrodku wypoczynkowym czy usługi fryzjerskiej (fryzjerka zwróciła pieniądze niezadowolonej klientce).
W 20 przypadkach przedsiębiorcy nie zgodzili się na spełnienie żądań konsumenta. Tak było np. w przypadku wad mieszkania, okien, drzwi, ale też plecaka czy cukierków. Jeden z klientów zgłosił się do rzecznika z reklamacją śliwek w czekoladzie, bo w jednym z cukierków znalazł spory kawałek pestki. Bez interwencji rzecznik pozostawił 4 sprawy - m. in. reklamowanej sukienki - konsumentka wycofała skargę.

Czytaj więcej w tygodniku "Co Nowego", w piątek 30 marca z "Dziennikiem Łódzkim".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto