W Miejskim Domu Kultury w Radomsku rozpoczęła się konferencja pt. „Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego ucznia”, której organizatorem jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna. Do udziału w spotkaniach ze specjalistami zaproszono nauczycieli i pedagogów z radomszczańskich szkół.
- Niejednokrotnie byliśmy już organizatorami podobnych spotkań i zawsze mieliśmy bardzo pozytywny odzew ze strony nauczycieli. Tematyka dzisiejszej konferencji wynika z potrzeby środowiska. Chodzimy do szkół, otrzymujemy informacje od rodziców i nauczycieli o trudnościach z zachowaniem uczniów, dlatego dziś zaprosiliśmy specjalistów, którzy mamy nadzieję, wniosą wiele w pracę nauczycieli - mówi Katarzyna Bąbol, dyrektor Poradni.
Jak podkreślają pracownicy Poradni, rozwój emocjonalno-społeczny ucznia jest bardzo istotny, bo obok sfery poznawczej stanowi podstawowy obszar rozwojowy dzieci.
- Konferencja ma na celu przybliżenie nauczycielom problematyki rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka, bo ten obszar jest bardzo ważny dla funkcjonowania dziecka nie tylko w szkole, ale i w życiu. Jeżeli stymulowany jest tylko rozwój poznawczy, dziecko bardzo często nie jest w stanie poradzić sobie z emocjami, z problemami życia codziennego. Szkoła ma za zadanie przygotowywać dziecko do życia także w obszarze emocjonalno-społecznym i chcemy zwrócić na to uwagę nauczycieli, gdyż coraz częściej powodem zgłoszenia do poradni są problemy wychowawcze, a wynikają one z tego, że dziecko w jakiś sposób sygnalizuje nam, że ma z czymś problem. Nie zawsze potrafi go sformułować i wyraża to poprzez zachowanie - wyjaśnia Anna Łoszakiewicz, psycholog z PP-P w Radomsku. - Często nauczyciele nie wiedzą, jak sobie z tym trudnym zachowaniem poradzić, wzbudza to w nich wiele emocji, z którymi sobie też nie radzą... a co dopiero jeszcze dodatkowo pomóc dziecku. Dziś powiemy nauczycielom, jak radzić sobie z tymi emocjami i jak świadomie prowadzić relację z uczniem.
Prelegentami konferencji są: prof. dr hab. Jacek Pyżalski - profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, adiunkt w Instytucie Medycyny Pracy w Łodzi - w Krajowym Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy, mediator sądowy, autor licznych publikacji, trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań; dr Tomasz Knopik - doktor psychologii zdolności, filozof, edukator, adiunkt w Katedrze Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, autor licznych publikacji z zakresu zrównoważonego rozwoju uczniów i osób dorosłych.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?