Do drzwi domów radomszczan pukają miejscy urzędnicy, którzy roznoszą deklaracje "śmieciowe". Jednocześnie proponują pomoc w ich wypełnieniu. Jeśli ktoś chce, może zmierzyć się sam z dokumentem. Do 20 czerwca deklaracje trzeba dostarczyć do magistratu.
Formularze wypełniają właściciele domów jednorodzinnych oraz nieruchomości, w których prowadzona jest działalność gospodarcza. W imieniu mieszkańców bloków wypowiadają się spółdzielnie mieszkaniowe. Pierwsza część informuje o obowiązku złożenia deklaracji. Tu trzeba zaznaczyć krzyżykiem odpowiednie miejsca. Część druga to dane właściciela nieruchomości - z numerem PESEL, dokładnym adresem, ewentualnie telefonem lub adresem e-mail.
W kolejnych rubrykach należy wyliczyć, jaka opłata będzie wnoszona za odpady. Zasada jest prosta. Liczbę mieszkańców mieszkających w nieruchomości mnożymy przez 7 zł (w przypadku odpadów segregowanych) lub przez 10 zł (w przypadku odpadów niesegregowanych).
W razie wątpliwości, na końcu deklaracji można zapoznać się z pouczeniem, jak należy formularz wypełnić. Jest też oświadczenie - imienny wykaz osób mieszkających w nieruchomości.
Więcej pracy będą mieć właściciele nieruchomości, w których prowadzona jest działalność gospodarcza.
Jeśli ktoś sam wypełni deklarację, ale nie jest pewien, czy czegoś nie przeoczył lub o czymś zapomniał, może przyjść do urzędu miasta i tam urzędnicy sprawdzą wszystkie rubryki i podpowiedzą, jeżeli gdzieś trafił się błąd. O sprawy związane ze "śmieciowymi nowościami" można też pytać przez telefon. Wypełnioną deklarację należy złożyć w punkcie podawczym na parterze budynku magistratu lub w pokoju nr 2 (parter).
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?