Narodowy Fundusz Zdrowia zaprasza kobiety, które urodziły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi opieki okołoporodowej oraz opieki nad noworodkiem sprawowanej w placówkach medycznych udzielających świadczeń finansowanych ze środków publicznych.
Fundusz opracował anonimową ankietę, która składa się z 42 pytań na temat opieki przed porodem, pobytu w szpitalu, a także wizyt położnej w domu po porodzie dotyczących np. planu opieki przedporodowej, przygotowania do porodu, badań diagnostycznych, kontaktu z noworodkiem, nauki karmienia piersią. Ankietę można wypełnić do połowy marca.
Celem ankiety jest zbadanie aktualnego stanu opieki okołoporodowej. Warto przypomnieć, że pierwsza taka ankieta została przeprowadzona przez Fundusz w kwietniu ubiegłego roku. Wyniki wykorzystano między innymi przy opracowaniu modelu opieki koordynowanej nad kobietą w ciąży i nowo narodzonym dzieckiem.
Zapraszamy do wypełnienia ankiety na stronie internetowej Centrali NFZwww.nfz.gov.pl
Ciężarne bez kolejki
Od 1 stycznia 2017 r. wszystkie kobiety w ciąży są uprawnione do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej, usług farmaceutycznych udzielanych w aptekach. Uprawnienia te wprowadziła ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
Oznacza to, że świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone ciężarnym w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Informacja o tych szczególnych uprawnieniach powinna zostać umieszczona przez świadczeniodawców w miejscach rejestracji pacjentów, miejscach udzielania świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej oraz w aptekach.
NFZ przypomina: jeśli Twoje prawo do skorzystania z leczenia bez kolejki nie jest respektowane, możesz interweniować u kierownika poradni. To najszybszy sposób na rozwiązanie problemu. Jeśli to nie pomoże, możesz złożyć skargę do Łódzkiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia, także emailem: [email protected].
Informacja rzecznika prasowego ŁOW NFZ
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Grosicki kończy karierę, Polacy przed Francją czyli STUDIO EURO odc.5
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?