Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwo „na BLIK” w Radomsku. Mężczyzna stracił 75 tys. zł oszczędności

Jacek Drożdż
Jacek Drożdż
Mężczyzna stracił 75 tys. zł oszczędności. Oszuści zadziałali metodą „na BLIK”
Mężczyzna stracił 75 tys. zł oszczędności. Oszuści zadziałali metodą „na BLIK” arch. pixabay/fot. ilustr.
Mężczyzna stracił 75 tys. zł oszczędności. Oszuści zadziałali metodą na BLIK

Oszustwo „na BLIK” w Radomsku

Wystarczy chwila nieuwagi, by stać się ofiarą przestępstwa, jak przekonują policjanci. Przekonał się o tym mieszkaniec powiatu radomszczańskiego, który dał się nabrać przestępcom działającym metodą „na BLIK”. Mężczyzna stracił ponad 75 000 złotych, ponieważ uwierzył fałszywemu pracownikowi banku w historię o zagrożonych środkach finansowych na jego koncie.

Popularną metodą oszustwa jest metoda z wykorzystywaniem kodu BLIK, w której przestępca podaje się za znajomego w potrzebie i prosi o szybki przelew lub podszywa się pod pracownika banku i przekonuje swoją ofiarę o tym, że środki na jego koncie są zagrożone, a w celu ich ochrony należy je wypłacić i ulokować na innym „bezpiecznym koncie”, wskazanym przez oszusta. W taki właśnie sposób ofiarą przestępstwa padł 32-letni mieszkaniec powiatu radomszczańskiego.

- W środę, 13 marca, na telefon 32-latka zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Fałszywy pracownik zaczął wmawiać swojemu rozmówcy, że doszło do "próby włamania na jego konto bankowe". Chcąc ratować zgromadzone oszczędności, ofiara wykonała instrukcje przekazane przez oszusta – wyjaśnia mł. asp. Dariusz Kaczmarek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Radomsku. - Dodatkowo, 32-latek, pojechał do banku, gdzie wypłacił przyznaną mu pożyczkę. Wszystkie pieniądze wpłacił we wpłatomacie na konto podane przez przestępcę, zatwierdzając je podawanymi przez niego kodami BLIK. Mężczyzna wierzył, że w ten sposób ochroni swoje pieniądze.

Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi.

- Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie tych kilku prostych zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności – podkreśla Dariusz Kaczmarek.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto